Friday 26 September 2008

Inlåst igen

Det är verkligen irriterande att man nu måste ha passerkort för att ta sig ut ur byggnaden också när mitt passerkort nu slutar funka kl 23. Idag höll jag på att fixa lite saker inför morgondagens resa och klockan råkade bli precis efter 23 när jag gick. Till att börja med så innebar det att jag inte kunde komma åt lite mat som jag hade i kylskåpet som jag tänkt ta med hem, och sen så var jag ju då alltså inlåst i byggnaden igen.

Jag tycker att när det nu är så där så borde säkerhetsvakterna sitta vid sin disk åtminstone just kring den tiden, eller så borde det finnas ett mobilnummer som man kan nå dem på för att bli utsläppt, men icke. Efter ca 20 minuter kom det till slut någon som skulle hem och kunde släppa ut mig.

Episoden fick mig hursomhelst att tänka på en sång från barnprogrammet Höjdarna. När vi var i stugan förra sommaren så råkade jag och Jenny av någon anledning se ett avsnitt av det då det har snöat en hel del så en av karaktärerna bli insnöad. Han sjunger då en sång som fastnade i våra huvuden och som kommer upp nu och då när vi träffas.
Det går dock alldeles ypperligt att byta ut "jag är insnöad" mot "jag är inlåst" i texten, och så är det bara att sjunga medans man väntar på att bli utsläppt.

Själva sången börjar på allvar efter ca 4 minuter i klippet nedan, men man bör nog se hela.



Imorgon åker jag alltså till Atlanta för konferensen MASS där jag ska presentera en artikel. Eftersom konferensen inte börjar på allvar förrän på tisdag, men jag var tvungen att åka imorgon för vettiga biljettpriser, så kommer jag först att åka till Washington DC för att hälsa på en kompis från Santa Barbara-tiden.

1 comment:

Safa Sadat said...

Hej alla, jag heter Aisha Sadat, jag är gift i 20 år med min make och vi har två son, äldre en 16 och yngre är 11 år. Min man älskade mig mycket men det kom till en punkt när han engagerade sig i en relation med en kvinna som är hennes kollega. Jag föreställde mig det aldrig men på något sätt förändrade hans inställning till mig och barn, hans sena kom från jobbet fick mig att tänka på saken, även på mitt 20-årsdag i mars håller jag mig borta från sex eftersom vi lovar att göra det på bröllopet jubileumsdag, 15 dagar före bröllopsdagen, medgav han att ja han hade sex med sin kollega.
Han förde henne i min säng när jag var ute på jobbet, det betyder att mina känslor var helt värdelösa för honom, mitt mentala tillstånd är full av ångest, jag tror att jag inte kan glömma och återhämta smärtan, den här kvinnan var i full kontroll över henne och jag ville aldrig göra det med våld, hon vill vinna över mig när hon är skild, hon sa att hon var avundsjuk på vårt förhållande och att hon kommer att förstöra mig genom att ta min man. Jag var tvungen att diskutera det med en vän som bad mig hitta ett bra stavaggregat, för det första trodde jag aldrig på den här Cast-stavningen men jag måste prova förrän när jag kom över PROFET NOSA UGO-e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sitt ex och hjälpa till att fixa förhållandet och göra människor lyckliga i sin relation och några andra berättelser om andlig sjukdom.
Jag förklarade min situation för honom och han hjälpte mig att utföra några böner, några örter och rötter och ett litet offer som jag gjorde, och inom sju dagar kom han tillbaka för att be om ursäkt och det var bara ett mirakel för mig, jag är glad idag att han hjälpte mig och jag kan stolt säga att min man nu är med mig igen och att han nu är kär i mig som aldrig tidigare.
Behöver du någon hjälp i ditt förhållande som att få tillbaka din man, hustru, pojkvän, flickvän, vinna lotterier, örtmedicin mot sjukdom, HIV, könssjukdomar, astma, artrit, könsbräcka, stroke eller någon slags sjukdom, andligt problem , Jobbfrämjande, tittare som läser mitt inlägg som behöver hjälp med alla livsutmaningar bör kontakta PROPHET NOSA UGO och du kommer att vara glad att du gjorde det.

E-post: nosaugotemple@gmail.com
WhatsApp: +37258031247
https://karnatakatemple.wixsite.com/karnataka