Thursday 7 June 2007

Crisis Square Mile Run

Jag lyckades faktiskt ta mig ut och springa Crisis Square Mile Run ikväll. Detta var som sagt var ett välgörenhetslopp till stöd för Crisis som en är organisation som jobbar med hemlösa. Det var ett ganska kort lopp ("bara 3,5 miles, vilket är ungefär 5,6 kilometer), men det var rätt så lagom för mig då jag inte är alltför vältränad för tillfället. Loppet gick i centrala London. Man startade vid St. Paul's Cathedral och sprang sen längs med floden till Tower Bridge, och sen tillbaka igen på andra sidan och gick imål genom att springa över floden igen på Millenium Bridge. Det var omkring 2000 löpare, så det var ju som alltid vid sådana här evenmang trångt vid starten och det tog ett tag innan man kunde börja springa. Dessutom fanns det diverse flaskhalsar här och var (trappor, trånga tunnlar, osv) som man behövde passera, så det skapade ju också köer. Jag tog mig runt på 31 minuter 24 sekunder, vilket jag får anse godkänt för mig.

No comments: