Monday 30 June 2008

Atlanta i oktober

Nu har jag äntligen fått besked från MASS angående artikeln jag skickade dit också, och det var goda nyheter - artikeln blev accepterad. Den blev dock accepterad som "kort" artikeln, då de hade haft mer inskickade artiklar än väntat och bestämde sig att acceptera ett antal korta artiklar utöver de vanliga. Detta innebär att jag nu måste kapa ner artikeln från 10 sidor till 6 sidor. Alltid intressant att göra sånt och ändå försöka behålla allt innehåll. Ofta kan slutresultatet bli riktigt bra, för man måste verkligen väga varje ord, så inga onödiga saker kommer med. Hade ju dock varit bättre att få den accepterad som full artikel, men detta är ändå väldigt bra. Känns skönt att äntligen börja få lite publikationer igen, för det har ju varit ganska torftigt på den fronten sen jag flyttade till London.

Det blir alltså en hel del resande till USA i höst. För Mobicom i San Francisco i september, sen då MASS i Atlanta i månadsskiftet september/oktober, och till slut så ska jag då på en semesterresa med Jenny (min syster) i slutet av oktober (bokade inte den resan i slutet av förra året då jag hade en del Eurobonuspoäng som behövde användas upp för att inte sluta gälla, och då visste jag ju inget om alla andra resor).
På tal om internationellt resande så var jag idag på ambassaden och hämtade mitt nya pass. De senaste gångerna jag åkt mellan London och Sverige så har passkontrollanterna kommenterat att fotosidan i mitt gamla pass sitter löst och håller på att trilla ut, så jag behövde ett nytt. Eftersom mitt gamla höll på att falla sönder så får jag ett nytt pass gratis, men det är dock bara giltigt till samma datum som mitt gamla pass var. Vi har ju biometriska pass nu där foto och fingeravtryck lagras elektroniskt i passen, men jag hade inte insett hur pass annorlunda passet skulle vara. Fotosidan i passet är nu mycket tjockare än en vanlig sida och ganska styv och plastig (antar att det är nån sorts RFID-tag där inne), så det känns som att det är större risk att det går sönder nu då det är mindre flexibelt.

No comments: