Monday 27 August 2007

Irriterande

Åh, så irriterande datorer kan vara!!!
Har ju inte fått tillräckligt mycket jobb gjort sen jag kom tillbaka till England, så jag vet inte om artikeln jag ska skriva verkligen kan bli klar till den kommande helgen som den borde... Inte riktigt bra annars, men dock ganska troligt. Åtminstone om inte datorn börjar göra som jag vill snart. Har en hel del resultat som måste produceras (och sen ska man skriva nåt om dem också), men det kan man ju inte göra om programmet inte funkar.
Har hållit på hela dagen nu med en liten bug som jag blir galen på. I programkoden ser ju allting självklart helt korrekt ut, men det funkar inte. Nu har jag åtminstone lyckats identifiera vad det är som händer som gör att det kraschar (lite information skrivs två gånger till ett meddelande istället för en gång), men vad det är som gör att den där extrainformationen hamnar där fast allt ser korrekt ut... ja, det vet jag inte...
Nu hoppas jag då iaf att jag ska lösa det här snart, men då finns annat kodande som också måste fixas...

No comments: