Monday 27 August 2007

Buggen fixad...

Äntligen lyckades jag då lösa problemet. Det var väldigt frustrerande för alla tester jag gjorde visade ju att min kod fungerade jättebra, förutom att det ändå blev fel. Till slut hittade jag problemet, och det var ju inte mindre irriterande. Det enda jag behövde göra var att ta bort en endaste rad som jag hade lagt till nån gång för att testa, vilken gjorde att hela meddelandet inte skickades. Så åtskildiga timmars jobb med att fixa kod som redan funkar, och det bara för en endaste rad.

Tyvärr är det ju inte frid och fröjd nu heller, för även om det är skönt att ha fixat den där buggen, så funkar programmet inte helt som det ska ännu, utan det finns viss funktionalitet som måste läggas till.

Jag hann dock roa mig lite grann idag ändå, för efter att ha fixat buggen firade jag med att gå på karneval. Mer om det i ett kommande inlägg.

No comments: