Tuesday 19 August 2008

Inlåst

Är äntligen på väg hem. Sen jag blev anställd av Cambridge så har jag ju bara ett besökarkort till dörrarna och det slutar funka 23.00. Nyligen här de gjort om ytterdörrarna i grannbyggnaden (och de i vår byggnad funkar inte alls) så att man behöver kort inte bara for att komma in utan även för att komma ut. Detta blir ju nu då ett problem om man stannar senare än 23 vilket jag insåg nu. Kunde alltså inte komma ut så jag var inlåst i byggnaden. Hade ju inte varit något större problem om vakten varit på sin station vid dörren och kunnat släppa ut mig, men honom kunde jag inte hitta - antagligen gick han en runda i huset. Kände inte riktigt för att trycka på nödöppnaren heller för den skulle nog sätt igång ett larm. Irrade omkring i de två byggnaderna ett tag för att försöka hitta någon som kunde släppa ut mig men utan att lyckas. Till slut parkerade jag mig vid utgången och efter ett tag hörde jag det efterlängtade ljudet av hissen som vår på väg ner. Han som kom ner hade ett fungerande kort och jag kom ut. Behövde bara vara inlåst ca 30 minuter men det var nog för att jag skulle missa sista tunnelbanan hem så nu sitter jag på bussen.
Imorgon bär det av till Cambridge.

Posted with LifeCast

No comments: